Tuesday 10 June 2014

Mommy

I dunno how to start my words today.
Walau saya busy hari ni, walau boss ada dok sebelah saya ni, saya kena juga hapdet this story, today!

Two important things happen today.
Today is mommy's 59th birthday anniversary and today also the 100th day for arwah babah.


I'm still facing the tough time. 
Still fighting myself to pass all this difficult phase of my life.
Trying to coped with the absent feeling of him. 
Even tough ai know, its getting worst day by day.

Mommy
Anyway, mommy adalah penguat saya. A tough lady who ai inspired for my whole life.

Setahu saya, mommy never had a chance to grown up with her own father in her childhood time, sebolehnya tuhan kuatkanlah saya juga untuk belajar tidak lagi merasa kasih sayang seorang bapa dalam umur saya menjejak 30 tahun ini.

Sekarang, mommy juga adalah babah untuk saya. Pelindung dan penasihat juga seorang ibu yang sentiasa mendoakan kebaikan untuk anaknya. 

Kurniakan mommy kesihatan yang baik. Gembirakan hatinya selalu. Dipermudahkan segala urusannya. Dan sentiasa berada di bawah lindungan kasih sayangMu.

Juga, sebagai anak dan selagi nyawa dikandung badan, dah jadi tanggungjawab rasanya sebagai anak untuk mencari kebaikan dan keberkatan untuk arwah babah. Alhamdulillah, tahlil untuk babah sudah lily laksanakan hujung minggu yang lepas. In sha Allah, jika tuhan masih mahu kurniakan rezeki lebih lagi untuk kami, semahunya setiap bulan ingin bersedekah untuk babah.

Walau hanya sepotong doa, walau dimana jua saya berada pun, walau siapa pun saya dari pandangan mu tuhan, walaupun hanya di tepi jalan, harap tuhan terima dan sampaikan setiap inci doa saya untuk kesejahteraan babah.


Ikhlaskan aku selalu, Ya Rabb. 
Walau sukar untuk aku jelaskan keikhlasan hatiku, sedangkan aku juga meminta agar tuhan ikhlaskan aku dalam segala urusanku ibadahku setiap waktunya, In sha Allah aku harap Tuhan Maha Mengetahui segala rasa hati aku, apa yang aku mahu. Aamiin.


"You never really know
What it is
Not until it goes
And if it comes again
It's a miracle" - VH




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails