Tuesday 20 April 2010

Head, SHOULDER, knees and toes.....

"Terharu"; definisi di dalam kamus salah satunya adalah "merasa rawan hati apabila mendengar atau melihat sesuatu" atau di dalam bahasa inggerisnya lebih kurang macam "compassionate" (correct me if I'm wrong).

Itulah reaction dari minda saya setelah membaca entry dari adik saya ini. Selama ini saya sangkakan diri saya ini telah diletakkan jauuuuuuuuhh dari sudut hatinya. Tanggapan saya ternyata salah setelah apa yang diluahkan oleh adik ini begitu menyentuh perasaan saya (saya yakin dan amat percaya seorang teman/rakan/sahabat/kawan yang baik akan sentiasa ada tersimpan perasaan yang suci bersih di dalam hati dan saya tahu juga hati orang yang baik tak mungkin menjadi hitam dek kerana perkara yang kadang2 tak akan pernah masuk akal dan akan sentiasa ada pemikiran yang positif di atas satu-satu ke"celaka"an yang menimpa)

(L-R) Nurul Helwa Zakaria dan rakan karibnya; Nur Farah Nadiah Farouk Khan.
I only have this picture of you both in my pict-folder and i hope you both don't mind when I use this picture to describe Ms. Helwa.

Oleh itu, saya berasa tergerak hati untuk menulis sesuatu dia atas keprihatinannya di atas kesulitan yang menimpa saya tika-tika begini. 


Begitu indah tulisan dan pesanan dari adik ini walaupun agak ringkas dan agak spontan tetapi isinya begitu menyokong dan memberi perangsang.

Terima kasih di atas kata-kata semangat itu dan di harap ia dapat menguatkan diri saya dan juga diri sesiapa juga yang membaca tulisan adik ini.

Klik di sini untuk berkongsi semangat itu........

But, But, But, & But, PLEASE don't misjudge me on this entry cos' saya bukan untuk jadi 'pro' sesiapa. I realise what has happened among the friends, among us (i mean, u guy's lah adik-adik!) which affect the relationship which you guys had for the 3/4 years in college (eventhough I was only join all of you for only two years). I adore the spirit of being a competitors among of you but please take it positively. And I do hope that all of us can get together one day and bekerjasama semula untuk untie the twisted 'tali-rapia' between all of us selama ini.....




P/S: I treasure my friendship and my friends can be found all over the world; however i wonder why there are some people didn't know how to maintain the relationship and even worse wants to break the tie between them. Please understand the definition of forgive, forgiven & forgiveness as we all human can never stop from making mistakes (silly+idiot mistakes!)

1 comment:

+ NouS + said...

ooh my dear kak lilin... emm miss u soo much.. bukh bukak page kak lilin then bukak page helwa juga... emm hope kak lilin ok k? emm bdw ape2 pown el takde nak sekat kak lilin nak kawan ngn sape2tau... its ur choice... n kawan kite tak leh nak putus kan.... always luv u!! TC muaahsss.. (cume berhati2 jek ok)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails