"A GOOD WORD IS BETTER THAN SILENCE AND SILENCE IS BETTER THAN USELESS TALK"

About Me

My photo
Seremban, Malaysia
A life I live is a story, what's done is done. Where it goes from here is totally up to me. I write my own ending.

Friday, 9 July 2010

Wālsfr Wālhjrh ʻLá ʼSās Wʻd Mn al-Lh Sbḩānh Wtʻālá

Cheeeewah! Arabic ni! Gelek arab sikit! Anda Suka Makan Nasik Arab?  atau Nak Tahu Apa itu Nasik Arab?

"Sebuah perjalanan dan penghijrahan berlandaskan Janji kerana Allah S.W.T."

Recently, I noticed that  Mr H is becoming so generous with two of us as in no matter way. He becomes so kind-hearted and much more nicer than before and he's becoming a good listener too. It's hard to make him listen on how or what i feel before but after what has happened to us last time, we admit all our mistakes and that takes me to give him my respect to him more than before.

Bila hati dah sayang, there's always a second chance. 

".....Hati perempuan tak keras mana, macam kerak nasik aje...."

Well, bolehlah dikata that we have passed our third year marriage challenge and  still, we are working out on the "give and take" terms and learning how to be more patience in everything we do. 

Kalau nak ikutkan kalender hijrah 1431H, esok adalah hari ulangtahun perkahwinan kami yang ketiga. Kami bernikah pada malam Israk Mikraj 27 Rejab 1428H  bersamaan 10 August 2007 dan majlis persandingan pada keesokan hari pula. Dengan sekali akad, kami sah sebagai suami isteri. Alhamdulillah. 

....Dia menciptakan kamu dari seorang diri kemudian Dia jadikan daripadanya isterinya (39:6)....

Sinonimnya peristiwa Israk Mikraj bagi kami adalah ialah satu penghijrahan malahan satu perjalanan baru bagi dalam menempuh kehidupan berumahtangga. Ada cabaran, dugaaan, suka, duka, gembira, pahit, manis dan macam-macam yang tidak dapat diluahkan dengan perkataan. 


Kuat atau tidak kami, itu kena tanya Jasmin... hehe!


Anyway, we had a romantic dinner to celebrate it. We had a memorable dinner in an amazing restaurant with sawah surrounding, quite, silent, cozy, banyak nyamuk, "pretty" waiter and of cos heavenly kampong food and Thai food! What a great combination of Food, Culture and Heritage! 

 Thanks Mr H for our wonderful romantic dinner! 



Priiiitttt: I know Netherlands will win the World Cup 2010!! Go Go Goaaallll Wesley Sneijder and Robin Van Persie!

2 comments:

JULYA said...

tq sebab datang beli and tegur saya tadi, tak sangka. ni pun baru baca ur comment. sebab tergamam + teruja = jadi lupa nak bagi kuih tu lebih. next time k. nice to meet you

lily abd ghafar said...

hehe!

teruja ek?

insyallah, ada rejeki jumpa lagi,

nak request kuih tokyo jagung bleh...

nice meeting u too!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails