Saturday 9 April 2011

Off Topic: Open for Public !

Sekarang kawan-kawan saya dah boleh tengok update belog di account facebook saya!
Instead of selama ni saya privacykan account facebook, dengan rela hati saya declarekan pada hari ini, account facebook saya adalah

OPEN FOR PUBLIC!

Kalau saya privacykan atau block someone yang tak berkenan di hati, camana pon diorang yang macam kambing ni tak sudah-sudah nak mengembek-ngembek ni dapat juga curi tengok update status kita. Psycho agaknya orang yang macam ni. Now dah tak ada selindung-selindung lagi. Sila la masuk, sila la tengok, sila la kutuk, sila la komplen byk-byk.

Nothing personal di dalam account fesbuk saya ni, i know ada segelintir human bean being yang suka sangat baca apa yang saya tulis and ada juga follower hantu yang suka je jadi my silent reader. Awwww! terharu gitu.... Terima kasih lah!

Saya ingat lagi dulu saya pernah kata nak tutup account facebook saya, tapi biasalah, hidup selalu bersosial, gemar bersosial, selalu bersosial, so bila sumber nak bersosial ada with a very limited time especially whenever I kat opis, rasanya lega sekejap segala kerja-kerja di opis ni yang bagai batu bebanan kat kepala hotak. So, bersosial di facebook sambil membuat kerja opis adalah satu therapy yang baik.

Terus-terang, suatu masa dolu-dolu, kerana marahkan asal-usul founder facebook ni, buat saya menyampah nak ada account facebook. Ye lah, kita sama-sama saksikan apa yang jadi kepada umat Islam on June last year. Memang saya marahkan nyamuk sampai kelambu saya terbakar. Sama juga sesetengah orang2 yang memperjuangkan anti- Israel sebelum ni, kata makan tu tak boleh, beli tu tak boleh, pakai ni tak boleh, tapi saya tengok, selalu je terserempak tengah makan McDonald lah, pakai juga barang-barang buatan orang laknatullah ni, sokong juga produk-produk mereka. Jujurnya, saya adalah one of the people yang tak boleh lari dari benda-benda ciptaan orang laknatullah ni, tapi bagi saya kena beringat dan perlu ada batasan sendiri, jangan di salah pakai dan disalahguna ciptaan-ciptaan mereka itu semua. Tetapi secara logik akalnya, itu semua agenda yahudi apabila mereka sebenarnya telah berjaya mempengaruhi kehidupan masyarakat Islam terutamanya secara halus, kalau tidak, takkan kita selalu dengar ada macam-macam kes sosial, bergaduh, bercerai, berskandal et cetera terutamanya dalam laman sosial yang saya mention sebelum ni.

Kita ni memang tak dapat lari dari benda yang dah biasa kita buat. Susah nak tukar kalau dah biasa dengan sesuatu benda itu. Contoh macam Colgate, kita kalau nak beli ubat gigi, kita tak cakap deh nak beli ubat gigi kan, mesti sebut Colgate jugak kan. Begitulah kalau benda-benda yang dah since generation kita gunakan, apa-apa pun, dek dah sebab terbiasa, memang susah nak tinggal atau lupakan.  

So, everyone, I'm sharing now here my passion on writing and please enjoy on what I've been writing on my belog and will update it on my facebook account too. Saya tahu ada juga yang menyampah baca dengan apa yang saya tulis tapi still nak jenguk-jenguk kat sini; tapi saya tak keeeessaaaahhh! Niat untuk berkongsi bukan nak buat taik-lu-langsi-lu-mati!, upppssss.... terlebih sudah.

Review la banyak-bayak kali, every second every minute, biar pueh hati, jumpa segala bahan bukti. Rasa-rasanya saya pun ada pelbagai benda terselindung di hati yang nak di sharekan with my facebook friends family. Cheerio! 

Sila kelik sini untuk jadi rakan facebook saya



4 comments:

uncle gedek said...

saya peminat Lily!

Lady Jannah said...

hamboii kak..
cm luahan rasa yang xpuas hati je...
siapakah stalker tehebat akak tu...
beruntung badan kan ade admire yg sebegitu.. hehehe..
padahal jan pn stalker terhebat gak..=p eh...!! chop.. cm ne akak ley tau ae org tu selalu view fb akak..
nak gak tau sape stalker terhebat fb jan ni.. ehehhe..

my name is lily said...

mr mGm : saya peminat gedek! juge!

my name is lily said...

jan, ekceli case off topic ni sequel dari cerita akak yang ni;

http://lilyabdghafar.blogspot.com/2011/03/salah-mata-kerana-tak-nampak-salah.html

so, if jan rasa nak lebih paham, kena baca dari mula. lebih kurang macam cerita twilightlah, ada sequelnye...hehe

anyway, thanx my beautiful adik, keep on reading, so bile nak singgah seremban?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails