Monday 25 June 2012

Ayu's Wedding @ Beserah, Kuantan, Pahang

Sempat snap pic time makan je sebab kiddos mengamok paneh!
Cerita ni tak pernah basi. Memang akan ingat sampai mati. Wah! Macam pantun dua kerat superspontan la pulok. Okay. Dah lama tak hapdets panjang berjela. Hari ni nak hapdet my adik angkat wedding kat Kuantan on 27th May. Salahkan masa dan mood kerana tak hapdet mengikut schedule yang sepatutnya. 

Anyway, this entry dengan honoured-nya di-dedicated-kan to my sister yang selamat diijabkabulkan dengan jejaka idaman yang hanya dikenali just for a few months via their friend and then they ol decided nak tunang and after few months later dorang nikah. Now tengah bercinta sakan lettew even-though she just spend dgn hubby dia on weekends jer; weekend husband katenye; sebab sorang di Kuantan'g dan sorang di Kuala Lumpur.

First time dapat tahu yang die nak kahwin, saya rasa saya orang paling gembira. Ye lah, masa kat college dulu, after few times bercinta nak rak, sekejap macam tu dengan orang ni, sekejap macam ni dengan orang tu, pastu frust kecewa dan kalau tak silap masa habis college dia balik Kuantan dan single lagi dan tiba-tiba cerita nak kahwin dah.  

Ayu bernikah on 26th May night dan bersanding on Sunday 27th siang. Tak berkesempatan nak ke majlis nikah sebab malam tu Adam tersangatlah cranky dan meragam sebab dia tiba-tiba demam. But still dapat seafood dinner depan Legend! Deeeeergghhh....

Apa pun, Alhamdulillah. Jodoh pertemuan semua kuasa tuhan. I'm happy for her. Semoga hubungan mereka direstui dan diberkati serta berkekalan hingga hujung nyawa. Tak ada apa yang dapat diluahkan selain dari doa kebahagian dari kami sekeluarga untuk Ayu dan suami.

Time peranten makan tak sedar diri sampai orang snap gambo pon tak perasan! :P

Comey jer pelamin mcm peranten juge....

Close up pelamin lagi.....

Okay, ni close up pelamin lagi dengan Jasmin gew-dix! Awwwww!


Sangat best sebab belakang rumah Ayu adalah laut. Kami pasti datang lagi!

Ayu yang ayu. Peranten di make-up di touch up di make over oleh Mak Andam yang super cool tak halau kami keluar dari bilik.

Sebab dah alang-alang kami ke Kuantan, so me & hubs planned nak stay kat sana terus. Ye lah, masing-masing tak pernah sampai ke Cherating, so we ols planned to stay at Cherating over the weekends. 

From Beserah to Cherating tak ada lah jauh sangat. It takes about 1/2 hour drive. 

Bertolak early Friday morning from Seremban to office KJ first sebab saya dah tempah 200pcs cheesetart for Ayu's wedding.

First time lalu highway LPT dan tersangatlah dekat. Macam drive KL-Melaka aja. Tapi yang jadi lamanya sebab Adam sedikit cranky that time sebab dia demam. Berhenti di Karak sebab nak redakan panas badan Adam dan berhenti lagi lepas tu sebab Adam "uk-uk". Then later berhenti lagi for lunch and tunaikan kewajiban dan tunggu Jasmin habis main kat playground. So meet up peranten kat Kuantan town dulu sebab nak bagi cheesetart dan off to Cherating and reached there around 6pm something. Phewwww! What a long journey!

200pcs Cheese tart utk peranten dan Apam ladybird+angrybird bekal perjalanan ke Kuantan.
Bila sampai dah kat Cherating, separuh cerita di sini.

Sandy beach tapi tak puteh macam Pulau Besar.

Jasmin di turtle Sanctuary, very nearby to ClubMed!

Jasmin di CubMed beach!

Tapi kami tak duduk di Club Med sebab kami ni orang-orang kurang berkemampuan. So, bila dah dapat invitation from Ayu early on January, so terus Google website and hotel yang ada buat harga promotion untuk stay 3hari2malam.

Nasib badan sebab saya ni pengguna tegar highway PLUS, so dapeklah discount kat one of the hotel offered by PLUSMILES card privileged. Jadilah..... sebab first time ke Cherating and opkossss akan ada second time! Can't wait! Weehoo!

Love to come back to Kuantan again. So maybe next time akan duduk somewhere nearby Kuantan so that boleh explore Kuantan town dan boleh ada lebih masa di Teluk Cempedak sbb on Sunday we ols lalu je kat TC x sempat singgah pon. Pfft!

Oh, one mo'thing, lunch di Kemaman adalah HEAVEEEEENNNNNN dan murah!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails