Monday 1 November 2010

.......and the award goes to;

Bercerita tentang kehidupan saya, main thing pop in my mind (always) adalah sebuah hubungan (relationship).

ada Hubungan dengan Tuhan...
ada Hubungan dengan Ibu dan Bapa...
ada Hubungan dengan Suami...
ada Hubungan dengan Anak-anak...
ada Hubungan dengan sahabat-sahabat...
ada Hubungan dengan flora dan fauna...
ada Hubungan dengan alam semesta...

Sebuah perhubungan yang dibuat secara spiritual, alami mahupun secara diplomatik atau social interaction. Pelbagai definisi kalau google dalam internet.

Yang pastinya semuanya membentuk suatu komuniti dalam kitaran kehidupan saya.

Saya mengenal erti kawan-kawan sejak saya didaftarkan ke darjah satu di sekolah rendah perempuan aje; St Teresa (1), Brickfields, Kuala Lumpur. Di situ saya kenal erti sahabat yang nyatanya sungguh 1Malaysia.

So cute; everyone in school pinafore!
Yang saya ingat sehingga kini adalah seperti;
Duduk dari kiri: Khairunnisa, Nor Azlina, Komethi Kumar, Yuslinda, Hazliana, Dahlila, our class teacher;Mrs Ho, Christina Choong Yee Mun, Zuraidah, Syazwana, "yeay-its-me", Christina Dass, and Nur Fadzlina
Berdiri dari kiri: Annie Esther, Farah, Elmawati, Tarishini, Shamini, Asmah Nur Suraya, Sharon Shubashini, Eizera, 9th, Anisah, Sharmini, and Patrene Prema


Hubungan kami sangat rapat. Terlalu banyak kenangan yang kami semat sama-sama dalam hati. Sangat sedih apabila most of us yang terpaksa berpisah apabila masing-masing ke Form 1 to different school. 

However, dengan varieties of social network sekarang ni, tak mustahil untuk menjejaki mereka-mereka ini, dan ada a few of them yang masih keep in touch dengan saya lagi. 


Sungguh kagum dengan kehidupan masing-masing sekarang. Ada yang jadi doktor, ada jadi pharmacist, ada yang surirumah aje tapi bahagia dengan anak2 dan suami, ada yang dah terbang satu dunia, ada yang jadi government servant, ada yang menjadi warga pendidik, jururawat dan mcm2 lagi. 


Saya tak nak sentuh tentang kawan-kawan di sekolah menengah kerana FYI, saya telah bersekolah di empat (4) buah sekolah yang berlainan negeri dan daerah dan itu buatkan saya pening nak ingat satu-satu kawan-kawan sekelas. Sigh!

Straight to my life rite now, the last school i went is when I further my HND in Legenda College, Mantin (now known as Kolej Universiti Legenda). I've made a few friends here from different state and most of them are more like my adik-adik.  


Sebenarnya dah lama nak buat entry tribute untuk mereka-mereka ni, tapi disebabkan berderet-deret entry yang nak publish, yang ini terselit di dalam waiting list. Sorry ye adik-adikku. 


Sebenarnya, nak cerita tentang adik2 di kolej ada lebih kurang 30 orang nak share kat sini. Tak cukup siang nak cerita pulak. But among of them, just this two person yang rajin berhubung dengan I. Eventhough kami ni kenal tak lama, plusminus 2 years, tetapi rasa-rasanya bila berjumpa tu ada bermacam-macam nak cerita.


My College Mate; Ayu, "yeay-its-me" and e'el
Ayu and me on our convo-day!


1st Gathering after Grad @MidValley

and this one is somewhere around dis year when she and her hubs so rajin drive to seremban from kuala selangor to meet me and Jasmin before they off to UK. Thanks dear!


Jasmin yang sangat teruja dengan makhluk "merah" itu!

Bila lah agaknya dapat berkumpul semula ramai-ramai capturing every moment together kat tepi-tepi laut ke, tepi sungai ke, tepi jalan ke hehe! . Hari Raya lepas langsung tak dapat peluang bersua muka bercium pipi dengan mereka berdua ni. Agak-agaknya bila tu ye?




p.s. kalaulah pn. intan membaca ini, jangan marah ye, nanti I buat special entry untuk U juge!

5 comments:

uncle gedek said...

St Teresa (1), Brickfields... I tau sekolah tu... Psstt... I pernah kena soal-siasat kat balai polis brickfields tu..! (long2 time ago)

my name is lily said...

sekolah ku di tepi sungai kelang.... huhu..


anyway, u buat salah apa sampai kena soal siasat? tahun bila tu? my father pernah bertugas kat balai tu juge... (long2 time ago)

uncle gedek said...

Masa I kerja kat Bangsar Utama dulu (gila-gila) opis tu pernah dapat hone call ada orang letak bomb! Habis satu opis kena kosong kan sambil bomb squad pereksa opis.... rupanya fake call! (panjang la pulak cerita ni) Nak pendekkan cerita... Esoknya semua ketua jabatan mesti hadir ke balai untok di soal siasat!

Mulanya I imaagine kena soal macam dalam bilik gelap dengan satu lampu kat atas kepala... rupanya soal siasat tu lebih pada gelak ketawa je... plus semua orang yang pergi tu kena sketch & sign kat bapak polisi tu....! Hahaha!

my name is lily said...

mesti org yang buat fake call tu nak buat lawak macam gila-gila buat lawak.... huhu! tapi x bertempat!



p.s.
my father soal siasat pakai bulu ayam jer..... hehe!

IntanRamli said...

sobs...*hatitegurisletakasamlimau..sssssss..*pedeh nyeeeeee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails