Saturday 12 June 2010

When Natures Called........

White roses
I always love white roses. It can be interpreted to a person such as;
Humbleness,
Sincerity,
Classic,
Soft,
Holy,
Blemish, and
Purity.




Okay! Cukup untuk ada perasaan seperti itu. Roses tidak sama seperti Lilies and Jasmines so tolong jangan perasan (uuuppps, mungkin ada sikit-sikit lah!)

Baiklah, I'm on a wedding marathon these week cos its school holiday. Biasalah, when it comes to school holiday, musim mengawan pun tiba. Lumrah sudah seperti itu. Even saya dulu juga memilih musim cuti sekolah untuk buat kenduri kendara nikah kahwin saya (tetapi sekolah aje yang cuti, college saya tak bagi saya cuti ye! kerana pernikahan saya berlangsung semasa saya berada di semester akhir HND)


Sebelum pernikahan saya rasa banyak cabarannya. Saya juga nyaris menjadi seperti The Runaway Bride    kerana saya berasa yang kami belum cukup bersedia untuk bergelar husband and wife. Saya tidak pasti dari mana saya kumpulkan semangat dan kekuatan saya. After all, Allah anugerahkan kami, our precious beautiful wonderful daughter, Nur Adriana Jasmin. Dia buat kami kuat hingga kini.

Well, these is something to share, i still remember (well actually, i'm gonna remember it forever in my life) on our first night as husband and wife, not only the making-love-thing but one thing that my husband whisper to my ears that night is; ".....Awak, semua syaitanirrajim menangis malam ini apabila cucu cicit Adam dan Hawa akhirnya bersama-sama dalam ikatan nikah yang sah seperti kita.....


Dan kini, to tell you the truth how naughty my Mr H is bila kami menghadiri pernikahan saudara-mara, sahabat handai; Mr H dah keluar signal dulu, ".....malam ni ada ke....?" Hehe! Sangat motif!


Sincerely, this entry is actually dedicated for the marriage of my "lil-sister". 
Saya harap dia juga kuat seperti saya.
And I hope she'll have a blessed marriage ever after.

Jasmin with Abah on the wedding altar


P.S. Masih terlalu jauh untuk saya fikirkan tentang perkahwinan anak dara saya seorang ini, tetapi siapa jua pilihan Jasmin, wajibnya Jasmin mendapat restu kami berdua. Itu adalah yang paling utama.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails